torsdag 27. desember 2007

Miro og Mat

Miro var svært glupsk som liten valp, og spiste gladelig opp alle måltider. Så ble han kjønnsmoden og virket matlei. Vi byttet tørrfor fra Royal Canin til Hills, men da utviklet han kraftig kløe og utslett så antakelig var han allergisk mot dette. (Hvilket er noe merkelig da disse merkene inneholder stort sett det samme...)

Uansett: Vom og Hundematpølsene (www.vomoghundemat.no) var han veldig glad i, men ren foring på dette gjør han så kresen! Dessuten mistenker jeg at en slik diett slett ikke er bra for tennene.

Etter en del bekymringer og utprøvinger av diverse har jeg nå landet på følgende:
Miro får en halv boks rå kylling til frokost (www.norsk-dyremat.no) , og et beger Pro Plan Puppy til middag. Dette ser ut til å fungere meget bra, han spiser godt og ser bra ut. Avføringen er også minimal.

Midt oppi dette mottok jeg nyeste nummer av medlemsbladet til Norsk Myndeklubb, "Mynden", og ble så glad for artikkelen om foring av whippet! Den er i tillegg skrevet av oppdretter Thale Svenneby, som jeg stoler på og som viser store kunnskaper om hunder generelt- da spesielt whippeten. Hun har gladelig svart meg på mer eller mindre dumme spm siden jeg fattet interesse for rasen for vel et år siden: Takk, Thale!

Anbefaler alle å ta en titt på artikkelen, den ligger her: http://www.whippet.no/Art.%20Whippet%20i%20vater.htm

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg fant jeg fant en Miro blogg! Oj... savner bare litt mer info om bronsemerke planene?! Hvordan ligger dere an?

Panda