onsdag 2. april 2008

Mystisk utslett..

Idag oppdaget jeg et slags utslett på innsiden av Miros lår. De kan ikke være mer enn et par dager gamle, da jeg sjekker huden hans ofte etter reaksjonen på et tørrfor tidligere i høst. Men sånn som det så ut i dag har jeg ikke sett før. Et par liknet nærmest på litt store kviser, og jeg tømte disse for væske, renset grundig og barberte for å se over hvor stort område dette lå.
Tenkte dokumentere i tilfelle dette må følges opp....Frykter allergi, men mistenker også en slags parasitt?! Egentlig er jeg litt rådvill. Har hvertfall bestemt meg for å bare se det an over noen dager. Miro er i sitt sedvanlige gode humør og virker ikke plaget av dette overhodet... *krysse finger og poter*




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei,
ville bare si at min Puuma hadde et tilsvarende utslett da hun var ca 6 mnd gammel. Det samme hadde eene collie valpen min i omtrent samme alder. Kanskje sånne pubertets kviser?+ de forsvant etter en stund og virket ikke som de plaget hundene heller.
Klem fra Trine Kildahl
www.emprezy.com

Miro og Zelda sa...

Takk for svar! Flere som har nevnt at dette kan være noe hormonelt, så tror vi satser på det ja:-) Nå, to dager etter er de allerede betraktelig mindre, så hønemor slapper av;-)