onsdag 12. mars 2008

Klikker!

Idag har jeg introdusert Miro for klikkertrening! Skal teste om dette kan være en morsommere måte å trene han på:-)
Hadde en fin treningsøkt idag. Øvelsene til bronsemerket sitter bra, MEN vi sliter med framdrift under lineføring/fri ved foten.. Det virker ikke som om han forstår poenget med å gå f r a m. Litt sånn "nå er jeg jo på plass, må vi GÅ også??" Eller så syns han det er kjedelig. Men det virker ikke helt sånn heller, hvis jeg skal lese kroppsspråket. Tips, en eller annen??

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klikker trening er morsomt. Conan har akkurat skjønt hva klikker egentlig er og vi syns det er veldig interessant i hvert fall.

Lykke til med bronsemerket! Vi avventer til sommeren med vårt forsøk på bronsemerket.

Miro og Zelda sa...

Koselig at DU fant veien hit da! Ingen blogg på Conan ennå? Det syns jeg han fortjener.. men hjemmesiden er jo fin den og:-)

Anonym sa...

Det var en god ide, har tenkt på det i lengre tid. Så kanskje jeg burde iverksette en blogg for Conan også. Får se på det nå etter påskeferien.

Interessant og følge med på bloggen din :)
Og takk for at du syns siden til Conan er fin.

Mathilda og Theodor sa...

Nja, ingen tips fra meg, men du har klart å lære en KATT kommandoen "rull rundt" før ved hjelp av brunost, så jeg har troen på deg når det gjelder Miro :-D

Anonym sa...

Ja! har kommentar til dette. Ikke start øvelsen fra utgangsposisjon. Start rett på fra lek.Prøv å ha uklare grenser for når du leker til"nå er vi på jobb". Det kan av og til bli litt slik at man leker ,girer og har det gøy, for så å få en for brå overgang til alvor.... det blir kjedelig. Har du forsøkt liten ball som belønning? Den spretter høyt og fort. Har du forsøkt pipeleker? Høres ut som du trenger mer sprut! Hilsen Panda